افزایش قیمت فویل آلومینیوم

0 998

بهبود تقاضای آلومینیوم در چین باعث افزایش بیش از ۱۰درصدی این فلز در بالاترین حد مصرف کننده و تولید کننده در یک ماه شده است، اما معامله‌گران می‌گویند تقاضای ضعیف برای صادرات چین می‌تواند به زودی باعث درخشش در بازار باشد.

به گزارش اخبارفلزات به نقل از رویترز، داده‌های شرکت رفینیتیو نشان می‌دهد پس از افزایش 10.2٪ طی چهار هفته گذشته، قرارداد فعال آلومینیوم در معاملات آتی شرکت فلزات شانگهای SHFE  در هر هفته به 12760 یوان (1799.67 دلار) در هفت هفته گذشته رسید.

برطبق این گزارش، یک منبع آگاه به رویترز گفت: خریداران قیمت‌ها را بسیار پایین می‌دانند. سطح موجودی ها را بیش از حد معمول افزایش می‌دادند. یکی دیگر از معامله‌گران فلزات بیان کرد: «راه اندازی مجدد سهام در واقعیت سریع‌تر از حد انتظار است.»

براساس این گزارش، ویرانی‌هایی که توسط شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاده است، در ماه آوریل آلومینیوم در SHFE به کم‌ترین میزان خود در چهار سال اخیر رسید و برخی از کارخانه‌های ذوب آهن را مجبور به کاهش ظرفیت کرد.

در ادامه گزارش آمده است، اما روند نزولی اقتصادی منجر به کاهش تولید ضایعات فلز آلومینیوم نیز شد و این امر به افزایش قیمت فلزات تصفیه شده با بهبود فعالیت‌های صنعتی کمک کرد.

داده های بازاریابی شبکه های اجتماعی نشان داده است  که قیمت آلومینیوم در قطب پردازش جیانگ سو در روز چهارشنبه با افزایش دو ماهه،  12 هزار و 980 یوان در هر تن روبرو شد.

این گزارش می‌افزاید، استان یوننان چین اعلام کرده است که این شرکت به جمع آوری 800،000 تن فلز کمک می‌کند  در حالیکه استان گانسو در حال بررسی طرح انبار تجاری است.

با تأکید بر تمایلات بیشتر موقعیت مکانی سوداگرانه خالص آلومینیوم شرکت فلزات شانگهای در 30 آوریل به 20.4٪ از کل سود از 52.7٪ در تاریخ 2 آوریل، سقوط کرد.
براساس این گزارش، قیمت  آلومینیوم در بورس فلزات لندن LME در سه ماه ابتدایی امسال کاهش یافته است و 18 درصد نسبت به سال قبل، ضعیف ترین عملکرد تمام فلزات پایه را داشته است.

با این حال منابع تجاری و تحلیلگران انتظار دارند که قدرت قیمت چین به دلیل رشد ضعیف اقتصادی جهانی کوتاه مدت باشد.

در پایان گزارش، وینیو یائو تحلیلگر ارشد به رویترز گفت: این ماه برای فلز آلومینیوم در جهان در سال 2020 بسیار مهم خواهد بود زیرا منتظر می‌مانیم تا ببینیم آیا بازار چین می‌تواند به بهبودی خود ادامه دهد و آیا رشد تقاضا از سایر نقاط جهان نتیجه خوبی پیدا می‌کند.

این تحلیل گر بیان کرد: من انتظار ندارم که این تجمع طولانی شود چرا که آلومینیوم برای مصرف کل در جهان بیش از حد کافی وجود دارد.

منبع: اخبار فلزات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.