استفاده از پنل‌های آلومینیومی در ساخت نیروگاه خورشیدی دوبی

0 2,421
اداره آب و برق دوبی (DEWA) گزارشی از پیشرفت ساخت اولین برج خورشیدی خود در پارک انرژی این کشور ارائه کرده است. هزینه‌ی احداث این پارک انرژی 13.6 دلار برآورد شده است.

در این پارک انرژی بلندترین برج خورشیدی جهان به ارتفاع ۲۶۰ متر ساخته شده است که قادر است ۱۵ ساعت انرژی حرارتی را به‌ مدت ۱۵ ساعت ذخیره کند. این برج بزرگترین مخزن نگهداری حرارتی در جهان محسوب می‌شود.

این نیروگاه بخشی از فاز چهارم پروژه‌ی احداث نیروگاه‌های متعدد فتوولتائیک (PV) در دوبی است. قرار است در این پارک انرژی، ۹۵۰ مگاوات انرژی تولید شود که ۶۰۰ مگاوات ازطریق پارابولیک، 600 مگاوات ازطریق برج انرژی و ۲۵۰ مگاوات ازطریق پانل‌های فتوولتائیک تأمین خواهد شد. در این پارک انرژی مجموع ۱۲۸ برج انرژی احداث شده است.

حضور فلز آلومینیوم در این پارک انرژی کاملاً به‌چشم می‌خورد به‌طوری‌که پنل‌های فتوولتائیک بخشی از برج‌ها همگی از جنس آلومینیوم هستند.

در این پارک هزینه تولید برق 7.3 سنت به‌ازای هر کیلووات ساعت است که پایین‌ترین هزینه‌ی تولید برق در جهان محسوب می‌شود. هزینه‌ی تولید برق در بخش فتوولتائیک، 2.4 به‌ازای هر کیلووات ساعت است که خود رکورد کمترین هزینه‌ی تولید برق در جهان می‌باشد. قرار است ظرفیت نهایی تولید انرژی خورشید در این پارک به ۵ گیگاوات برسد. این پروژه تا سال ۲۰۳۰ نهایی خواهد شد.

تکمیل فاز سوم، هدف بعدی اداره آب و برق دوبی است که با تکمیل این فاز، امکان تولید ۸۰۰ مگاوات برق فتوولتائیک وجود خواهد داشت. این فاز تا سال ۲۰۲۰ تکمیل خواهد شد، اولین بخش از این فاز به ظرفیت ۲۰۰ مگاوات، پیش از این راه‌اندازی شده و هم‌اکنون به شبکه متصل است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.